گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم آخرین وضعیت سیل در نیشابور از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) خسارت لوازم خانگی و ساختمان‌های تخریب‌شده سیل مشهد پرداخت خواهد شد روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس استقرار و کمک‌رسانی تیم ویژه مقابله با بلایای طبیعی ارتش در مناطق سیلابی مشهد پاکسازی فضای سبز شهری بعد از سیلاب روز گذشته مشهد تردد در مسیر روستا‌های گردشگری طرقبه شاندیز ممنوع شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی در پایانه مسافربری مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاور شهردار مشهد: آفت بزرگ برای نیرو‌های روابط عمومی و رسانه‌ای این است که به نیروی اداری تبدیل شوند سخنگوی سپاه پاسداران: ما در حوزه رسانه‌ای نتوانستیم مجاهدت کسانی را که مدیریت می‌کنند به اطلاع مردم برسانیم حاجی‌بگلو: اگر قصوری در سیل مشهد رخ داده باشد، حتما به مرجع قضائی معرفی می‌شود
سرخط خبرها

 گلایه برخی شهروندان مشهدی از یک ایستگاه ثابت پسماند 

  • کد خبر: ۲۲۱۷۳۹
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
  • ۱
 گلایه برخی شهروندان مشهدی از یک ایستگاه ثابت پسماند 
جابه‌جایی ایستگاه مبادله پسماند خشک خیابان رازی غربی امکان‌پذیر نیست.

پروانه رحمتی | شهرآرانیوز؛ موضوع پسماند و سامان‌دهی آن برای زیبایی شهر دغدغه‌ای عمومی است که به صورت متعدد در پیام‌های مردمی به آن اشاره می‌شود. در این میان خلاصه شده پیام‌های پرتکرار مردمی در حوزه پسماند به سامان‌هی و جمع‌آوری سریع پسماند‌ها از محیط شهری اشاره دارد. برای نمونه می‌توان به پیام شهروندان برای ایستگاه‌های مبادله پسماند خشک در خیابان رازی اشاره داشت.

ماجرای یک ایستگاه تفکیک

شهروندی دغدغه‌اش را برای چهره نامناسب ایستگاه‌های مبادله پسماند خشک در خیابان رازی این‌طور با صدای مردم در میان می‌گذارد: تا سال‌ها قبل در خیابان رازی غربی و ضلع منتهی به میدان بیمارستان امام رضا (ع) یک ساختمان پزشکان وجود داشت، اما به‌تازگی دو ساختمان جدید نیز در همین محدوده تأسیس شده است. 

او در ادامه بیان می‌کند: نکته دیگر اینکه در این محدوده از خیابان رازی غربی یک مرکز تفکیک زباله از مبدأ از گذشته وجود داشت. این ایستگاه در آن برهه زمانی با بافت قبلی این مکان هم‌خوان بود، اما از زمانی که این دو ساختمان پزشکان جدید تأسیس و راه‌اندازی شده‌اند شرایط و بافت محدوده با این ایستگاه مبادله پسماند هم‌خوانی ندارد.

آلودگی بصری یک ایستگاه

این شهروند در ادامه می‌افزاید: در‌این‌باره و به منظور سامان‌دهی چهره این محدوده چندین‌بار با سرشماره ۱۳۷ شهرداری مشهد تماس گرفتیم. علاوه بر آن به صورت حضوری صحبت کردیم. در این گفتگو‌ها به این نکته تأکید شد که با توجه به وجود ساختمان‌های پزشکان که پنج یا شش‌طبقه هستند و هر کدام از آنها بالغ بر چهل یا پنجاه واحد پزشکی دارند، رفت‌وآمد بیماران و مردم بسیار بیشتر از قبل شده است؛ بنابراین بهتر است مکان این ایستگاه تفکیک زباله را تغییر دهند، زیرا آلودگی بصری برای منطقه دارد. 

از سوی دیگر هنگام تخلیه این باکس‌های تفکیک پسماند، آلودگی صوتی بسیاری ایجاد می‌شود. علاوه بر آن در برخی موارد زباله‌گرد‌ها به سراغ این باکس‌ها می‌روند و زباله‌ها را در محیط اطراف پخش می‌کنند. بی‌شک این منظره جلو سه ساختمان پزشکان در سومین قطب پزشکی شهرمان در خیابان رازی غربی، زیبنده این مکان نیست. تقاضا می‌کنیم این موضوع را بررسی کنید.
به دنبال پیگیری این خواسته و دغدغه شهروند سراغ مسعود انتظاری، رئیس اداره نظارت بر تفکیک پسماند از مبدأ می‌رویم.

او می‌گوید: با توجه به بررسی تصاویر ارسال شده شهروندان و بررسی ناظران از محل فعالیت ایستگاه‌های مبادله پسماند خشک در بازه‌های زمانی متغیر، باید به این موضوع اشاره کنیم که تصاویر ارسال شده مرتبط با زمان تخلیه و بارگیری باکس‌های نگهداری موقت پسماند خشک است.

رئیس اداره نظارت بر تفکیک پسماند از مبدأ در ادامه به اهمیت زیبایی محیط و پرهیز از رها کردن پسماند‌ها در محدوده اطراف باکس‌ها اشاره و تأکید دارد. او در‌این‌باره می‌گوید: در همین راستا تمامی پسماند‌های خشک در کیسه‌های مربوط به‌صورت موقت از باکس‌ها خارج و پس از حضور خودرو جمع‌آوری، بارگیری شده و به ایستگاه تخلیه منتقل می‌شوند. نکته دیگر بسته بودن در باکس‌های تفکیک است. رئیس اداره نظارت بر تفکیک زباله در این باره می‌گوید: همان‌طور که در تصاویر ارسالی شهروندان ملاحظه می‌شود در باکس‌های تفکیک پسماند خشک بسته است. این نشان‌دهنده زمان تعطیلی ایستگاه است.

تعیین محل ایستگاه‌های ثابت با نظر شهرداری است

انتظاری در ادامه یادآور می‌شود: این نکته را به استحضار شهروندان می‌رسانیم که تعیین محل استقرار ایستگاه‌های ثابت با هماهنگی و تأیید شهرداری هر منطقه انجام می‌شود. از سوی دیگر نباید از یاد برد که این ایستگاه‌ها، در حال فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان است؛ بنابراین جابه‌جایی ایستگاه‌ها علاوه بر ایجاد نارضایتی شهروندان، سبب کاهش مشارکت آنها در زمینه تفکیک زباله از مبدأ خواهد شد. در ادامه، این روند با افزایش میزان زباله خانگی و تعدد زباله‌گرد‌ها در محدوده همراه خواهد شد.

جابه‌جایی مقدور نیست

رئیس اداره نظارت بر تفکیک پسماند از مبدأ بیان می‌کند: با عنایت به توضیحات فوق و تبعات منفی موضوع، همچنین تلاش این سازمان برای افزایش سرانه تفکیک از مبدأ و کمک هر چه بیشتر در راستای کاهش آلودگی محیط‌زیست، جابه‌جایی ایستگاه درحال حاضر مقدور نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
0
0
سلام من در مشهد چند سال هست من زباله های بازیافتی را می برم ایستگاه تحویل میدم که خدا شاهده استهلاک خودرو گران تر تمام می شود از مبلغ خرید شهرداری از زمانیکه. مایع ظرفشویی 19000تومان بود آن هم مایع های برند درجه یک نه درجه 2
قیمت خرید هر کیلو زباله مخلوط حدود 1700وزیر 2000تومان بود الان هم که مایع های درجه 2شده 158000تومان قیمت خرید زباله مخلوط همان 1800وزیر 2000شده یعنی قیمت محصولاتی که به اجبار تحمیل ومی فروشند حدود 10برایر شده ولی قیمت خرید زباله شاید کیلویی 100تومان اضافه شده باشد شاید چطور قیمت لوازم فروشی ایستگاه 10برایر شده ولی قیمت زباله هیچ تغییر نکرده است آقایان مسئول شهرداری و شورای شهر بخدا شما ارزان می خرید گران می فروشین بجای اینکه مردم را تشویق به جمع آوری زباله بازیافتی کنید و دم را بیشتر می کنید وهمون بهتر که که بریزیم کنار خیابان تا زباله کردها جمع کنند چرا باید مردم لوازم بی کیفیت را به اجبار بخرند چرا قیمت زباله را مثل لوازمتان افزایش نمیدین ؟چرا اصلا باید اجبار درخرید جنس بنجل شما ر ا داشته باشند وپولشو به حساب کردم واریز نمی کنید که جنس با کیفیت را زیر قیمت جنس بی کیفیت شما بخرند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->